Thursday 31 December 2009

Megérkeztünk

11 órás repülő és 2 órás taxi út után végre szerda délelőtt megérkeztünk Kochiba. Egyből megcsapott a párás meleg ahogy kiszálltunk a repülőből. Lee szerint olyan itt, mintha uszodában lennél. Szokatlan ez a magas páratartalom.

A reptér haláli volt. A csomagkiadónál sorra jöttek a postai csomagok, becsomagolt pelenka, miegymás, mi meg nem találtuk a hátizsákjainkat. Már mindenki szépen lassan elment, egy férfi meg mutatta, hogy ennyi, nincs több. Kicsit bepánikoltam erre megláttam a hátizsákomat az egyik sarokban, a Lee-ét meg a másikban. Gondolom valaki leszedte már őket a futószalagról mig mi az útlevéllel vártunk. A sarokban volt egy elkeritett rész ahol be volt rakva vagy 100 bőrönd azzal a jelszóval, hogy nincs rajta név, vagy cime és oda lehetett menni válogatni közőlük.

Ma szilveszter van, de még nem tudjuk, hogy hogyan fogunk ünnepelni, talán lemegyünk a tengerpartra. Aludni úgysem fogunk tudni, mert még nem álltunk át teljesen a londoni időről. 5,5 óra az eltolódás. Mikor reggel 7.30-kor csörgött az ébresztőóra azt se tudtam hol vagyok. Kicsit furcsa éjjel 2-kor felkelni és reggelizni. :)
A szállásunk nagyon szuper. Nem volt már hely abban a házban ahol foglaltunk, ezért a szomszédban kiüritettek egy szobát és ot szállásoltak el bennünket. Az indiai anyuka csinált nekünk reggelit, tiszta olyan mintha vendégségben lennénk valakinél.

2 nap alatt annyi őrült dolgot láttunk ami egy évre is elég lenne. A közlekedés őrült, össze-vissza dudál mindenki, normál szabályok nincsenek, az elválasztósáv az út közepén csak egy lehetőség, de ha nem férnek el simán három sávban mennek, úgy előznek, hogy jön a másik szemben. Tegnap dugó volt az egyik úton és az autósok nyitottak egy új sávot lenn a porban az út mellett. Nem egy családot láttunk robogón és itt szó szerint értem, hogy családot, ugyanis az egy darab robogón elől ül a gyerek, apuka középen vezet, anyuka meg hátul oldalast.

Minden igaz amit előtte a könyvekben olvastunk, a tehén nyugodtan kószál az úton, senki nem bántja. Tele van az út széle kecskékkel, ma a part mellett láttunk együtt 3 zöld gyikot egy patkánnyal. Lee 5-kor felébredt hajnalban, mert a macskák bunyóztak az ablak alatt, utána meg a hollók vesztek össze, hogy ki épit fészket a pálmafán. Azt csak később merte elárulni, hogy egy gyik bejött a szobánkba a légkondi alatti kis résen. Jó, hogy nem láttam. Lefényképezte és volt vagy 15 centis.

Ma átmentünk komppal egy közeli szigetre ott pedig helyi buszra szálltunk ami levitt minket az óceánpartra. Végeláthatatlan, homokos, pálmafás part volt. A viz is jó meleg volt úgyhogy a legtöbb időt ott töltöttük. Jó, hogy vettem előtte egy indiai stilusú fehér blúzt, mert itt a nők nem vetkőznek bikinire, ruhástól fürdenek, úgyhogy én is maradtam a blúzban, nem akartam, hogy kismillió indiai odacsődüljön. Igy is mindenki köszön nekünk, próbálnak barátkozni, na meg eladni minden csetreszt. A helyi tengerparton van egy rész ahol frissen kifogott halakat és rákokat árulnak. Ott mozog még az asztalon, kiválasztod és megsütik előtted. Eddig még nem próbáltam, még gondolkozom rajta. Kicsit gusztustalan volt az a sok mozgó rák.

Nagyon finom helyi banánt, papaját és ananászt vettünk tegnap. Sokkal olcsóbb minden, mint otthon. Az egy órás busz út pl 40Ft-ba került.

Már lefoglaltuk a vonatjegyünkre január 4-re a következő állomásunkra, Goára. 14 órás az út alvó kabinban.

Holnap megyünk egy 7 órás hajóútra a pálmafás lagúnák közé. Gyönyörü a környék, hatalmas pálmafák vannak mindenhol, a szomszédnak babánfája is van. Tegnap az út szélén vettünk friss kókuszt. Először levágták a tetejét és szivószállal kiittük a levet, aztán kettévágták és a héjából vágott kanálszerüséggel kellett kikanalazni a puha fehér részét. Azt mondja a szállásadónk, hogy itt minden friss, nincs tartósitószeres kaja. A csirkét is a csirkeboltban veszik, bemennek, ott futkozik a csirke, ráböknek és ott frissen vágják le őket. A boltban alig van egy-két kész keksz, szinte csak alapanyagokat lehet venni, mert ők még a kenyerüket is maguk sütik.

Ja és ma láttunk három elefántot az úton. Az elsőnél nagyon meglepődtem. Sétálunk, egyszer csak 5 méterrel előttünk kikanyarodott egy hatalmas elefánt egy sráccal a hátán. Ja és delfint is láttunk a kompról. Tiszta állatkert ez az India! :)