Friday 21 May 2010

Kuala Lumpur

Borneó után Malaysia fővárosába Kuala Lumpurba repültünk ami az utolsó ázsiai állomásunk. KL a szomszédos Szingapúrhoz és Bangkokhoz hasonlóan modern, de sajnos a forgalom igazi ázsiai és ahogy megfigyeltük egy-két autó a pirosnál se áll meg csak átszab mig a gyalogosok próbálnak a zöld lámpánál életüket kockáztatva átkelni. Nálam nagy minusz pont ha egy városban nem lehet biztonságosan közlekedni, úgyhogy nem hiszem, hogy KL felkerül a kedvenc városaim listájára, még akkor se ha a Petronas ikertornyot látni nagy élmény volt. Más nevezetessége nem is nagyon van a városnak, vagy csak mi nem találtuk meg őket.

A toronyról tudni kell, hogy 1998 és 2004 között a világ legmagasabb épülete volt és a mai napig a világ legmagasabb ikertornya 451 méteres magasságával és 88 emeletével. A két tornyot a 41. emeletnél egy hid köti össze ahová ingyen fel lehet menni, csak kora reggel el kell kezdni sorbaállni a jegyért, mert csak korlátozott számban adják ki. Egy rövid kis kiállitást néztünk meg egy 7 perces filmmel majd a szupergyors lifttel 30 másodperc alatt vittek fel minket a 41. emeletre. A hirtelen szintemelkedés miatt mindkettőnket bedugult a füle. A hidról szép kilátás nyilik a városra. Ezután a torony lábánál lévő bevásárlóközpontba mentünk ahol a Petronas egy tudományos "játszóteret" épitett életnagyságú olajfúró szigettel, helikopter szimulátorral (mivel a dolgozók helikopterrel mennek ki az olajfúró toronyra dolgozni), Forma 1-es szimulátorokkal (Mercedes-Petronas) és mindenféle érdekes dologgal amiket ki lehet próbálni, mint pl. hurrikán- és földrengés szimulátor, mindez kb 1.000 Forintos belépőért. Ha valaki KL-ban járna ezt ne hagyja ki.

Kihasználva, hogy a város tele van plázákkal, elmentünk moziba is és megnéztük az új 3D-s Shrek filmet. A helyiek úgy érzik, hogy a filmben látott eseményeket hangosan kommentálniuk kell és minden egyes vicces jelenetnél egy-két ember tapsolt mintha szinházban lettek volna. Ráadásul nem árulnak sós popcornt, csak karamellásat. Furcsa izlés, de még mindig jobb, mint az angol mozik ahol büdös hot-dogot és fagyit esznek sötétben. :)

Úgy döntöttünk, hogy befejezzük az ázsiai utazásunkat és vasárnap visszarepülünk Londonba. Éjjel 2-kor megy a repülünk Dubaiba ahol reggel 4-5 felé lesz csatlakozásunk Londonba ahová dél körül fogunk megérkezni 7-7 órás repülőút után, 7 órás időeltolódással. Igy kell a 24 órás napból 31 órásat csinálni. :) Hogy miért döntöttünk úgy, hogy előbb hazajövünk, mint terveztük? Őszintén szólva elég volt Ázsiából. Amit akartunk azt mind megnéztük már és a végén már alig láttunk és tapasztaltunk új dolgokat. Annyit ültünk és aludtunk már napokig vonatokon és buszokon, hogy már mindkettőnk rosszul van a távolsági vonatok és buszok látványától. 5 hónapos folyamatos utazás elég volt. Gondolkodtam, hogy hol szeretném a 30. szülinapomat tölteni és úgy döntöttem, hogy otthon a legjobb hely erre.
Az utazásunkat még nem fejeztük be, mert úgy tervezzük, hogy Magyarországon folytatjuk az utunkat.

1 comment:

Agi said...

Szia Eri!
Kisse meglepodve olvasom,hogy hirtelen veget er a kalandotok,de azt is olvasom,hogy mentek haza megunnepelni a 30. szulinapodat.
En is megyek haza,27-en az esti geppel.Ha azzal jottok ti is,akkor talalkozunk!!!
Majd uzenj,ha Londonban vagytok es kipihentetek a repulest,visszahivlak.