Tuesday 11 May 2010

Szingapúr

A Tiger Airways-el repültünk Hanoiból Szingapúrba a lehető legrosszabb időben, éjjel 2 órái landolással, de gondoltuk, hogy igy legalább megspórolunk egy éjszakát ebben a drága városban. Az első metró fél 6-kor megy a reptérről igy az útlevélellenőrzés után még volt kb 3 óránk. Az utasok többsége próbált a padokon, a földön, vagy a Burger Kingben aludni. Lee is megpróbálkozott a Burger Kingben való alvással és talált magának egy padot két raklap hamburger zsemle között, de az én hangos röhögésemtől nem tudott aludni.

Hostelben foglaltunk magunknak három éjszakára szállást mivel a hotelek túl drágák. Az első este hat emberrel, majd a második két este két thai csajjal osztoztunk a szobán. Még soha nem aludtam hostelben, de ez a két szingapúri egész kellemes élmény volt, mert mindkettő tiszta és csendes volt és még reggelit is kaptunk.

A korábbi indiai és vietnámi káosz és kupi után egész sokkoló volt Szingapúr. Igazi élmény volt a zebrán átkelni annélkül, hogy valaki el akarna a motorral ütni. Igazából már az élmény volt, hogy volt egyáltalán zebra és jelzőlámpák. Egyből jobban éreztem magamat és reggeltől estig mászkáltunk.

Az első nap elmentünk az állatkertbe ami hatalmas élmény volt. Úgy van megépitve mintha egy nagy esőerdőben lenne. Az állatok egy része szabadon mozog, nincsenek ketrecek, pl az orángutánok szabadon mászkálnak a fákon és be lehet közéjük sétálni.

A gibbonok tiszta őrültek voltak, mint mindig. Az egyik teljesen bevadult és össze-vissza csapkodta a leveleket és fejjel lefelé csüngött a fán. Az egyik nagy kedvencünk a jegesmedve volt akinek a medencéje üveg mögött van és igy lehet látni ahogy úszik. A páviánok szokás szerint akcióztak és nekiálltak az üveg előtt párosodni ami haláli, mert tele volt az állatkert gyerekekkel. Mondanom se kell, hogy tele volt a ketrecük kis páviánokkal.

A második napon az Éjjeli Szafariparkba mentünk ahol az éjszakai állatokat lehet megfigyelni ami jó ötlet, mert ezek az állatok többsége a normál állatkertben napközben csak alszik igy halál unalmasak. Lee beráncigált a nagy denevérek közé amik szabadon röpködtek mellettünk, az egyik fajta másfél méteres szárnyszélességgel..

Szingapúrban egész évben nagyjából 32 fok van magas páratartalommal. Csajok gondoljatok bele mennyivel több ruhánk lenne ha csak egy szezonra kéne vásárolni. :) A harmadik nap elmentünk az Orchard Rd nevű bevásárlóutcába ami tömve van hatalmas plázákkal. Már ránkfért, hogy lecseréljük egy-két ruhánkat amik igencsak elkoptak mióta itt vagyunk. Ez a hely igazi paradicsom a nőknek! Karácsony óta nem voltunk moziban úgyhogy egy filmet is megnéztünk.

Ha Szingapúr igazi paradicsom a bevásárlóknak akkor még nem emlitettem a rengeteg éttermet ahol jobbnál jobb ételeket kaphatunk a világ minden részéről. Az egyik helyen találtam magyar szalámis szendvicset. Megkóstoltunk egy csomó mindent és az izetlen vietnámi ételek után kész élmény volt újra finomságokat enni.

Négy napot töltöttük a városban, de mikor eljöttünk úgy éreztem, hogy még mindig nem láttunk semmit. Az országban szigorú törvények vannak, halálbüntetés droggal való kereskedelemért, hatalmas birság szemetelésért, közterületen való cigizésért, a WC le nem húzásért és a többi, de ennek következtében szép rend és tisztaság van mindenhol és még este se félő végigmenni az utcán. Ez a kis kiruccanás abszolút kellemes élmény volt és bármikor szivesen visszamennék. Az ország brit gyarmat volt és a mai napig látni ezt. Végig az volt az érzésem, hogy egy trópusi Londonban vagyok. Főleg mivel az eső is esett egy párszor és a szingapúriak lekoppintották a London Eye-t és megtoldották 15 méterrel igy most ez a világon a legmagasabb.

2 comments:

Csinyó said...

Eri!Ez k...a jó helynek néz ki,ide én is szívesen,bármikor :) Jó h pótoltátok a képeket!

Anonymous said...

Sziasztok! Azért képekkel sokkal színesebb az írásotok. Sokat nevettem Eri a beszámolódon,főleg az állatkertin, a gibbonokon no meg az éjszakai denevérlesen,gondolom mikor a másfélméterest megláttad milyen hangot adtál ki,olyat mint amilyet én,ha ott vagyok! Nagyon tetszik Singapúr ,na meg ,hogy végre valahol rend és tisztaság van ,bárcsak Budapesten is majd ezt mutathatnád a Lee-nek,ha ott lesztek. Most merre jártok ? Mi ma ,ki se lépünk a házból,olyan vihar van,de a ház még áll szerencsére,ma egyébbként búcsú van nem irigylem azt ahol kisgyerek van,hogy raplizhatnak. Még egyszer Boldog szülinapot Lee -nek! Ti úgyis jó helyet választottatok az ünnepléshez. Sok puszit küldünk!Vigyázzatok magatokra! Sziasztok!