Sunday 4 April 2010

Koh Rong sziget












Amikor tavaly elkezdtük az utazást tervezni Kambodzsáról sok minden eszünkbe jutott, de az első ötben biztos nem volt benne a tengerpart, főleg nem egy lakatlan sziget ötlete. Őszintén szólva nem is nagyon gondoltuk, hogy van itt fürdésre alkalmas tengerpart. Szerencsére nagyot tévedtünk. Koh Rong igazi földi paradicsom és egyenlőre még csak három bungalófalu található rajta elszórtan, egymástól több kilóméteres távolságra. Sajnos már megvannak a tervek és pár éven belül egy luxus hotelt akarnak a közepére épiteni amivel teljesen lerombolják majd a sziget mostani varázsát.

A sziget két órás hajóútra van a szárazföldtől. Ahogy megérkeztünk egy kis kosárba kellett átszállnunk, mert nincsen kikötő és a nagy hajó nem tudott közelebb menni. A kosárban eveztünk a partra. Haláli volt. A viz kristálytiszta, szabad szemmel látni a halakat ahogy csoportban úsznak és néha kiugrálnak a vizből. A homok hófehér és porcukor finomságú. Ennél szebbet elképzelni se lehetne.

A mi szigetrészünkön 7-8 bungaló volt egymástól távol és a látogatók száma 3 és 9 között mozgott, nem mondhatom, hogy zsúfolt volt. Legtöbbször a mienk volt az egész part és a viz. A falut egy finn kőmüves épitette 7 évvel ezelőtt, mint a saját téli nyaralója mivel az otthonában olyan hideg, sötét és fagy van, hogy úgyse tudna dolgozni. Mint kiderült én voltam a második magyar a sziget történelmében, valaki beelőzött.

Korábban már irtam a gekkókról... na eddig ez semmi volt ahhoz képest ami a szigeten van. Gekkók, gyikok a szivárvány minden árnyalatában, kicsi, nagy (fél méter) pöttyös, csikos és tüskés. Mást se hallottunk csak ahogy a gekkók kommunikálnak egymással. Van amelyik azt mondja, hogy "tuk-tuk-tuk", mint a tuk-tuk sofőrök. :) Mielőtt otthon mindenki azt hinné, hogy gusztustalanok, hadd mondjam el, hogy ezek a négylábúak megeszik az összes szúnyogot, bogarat, a nagyobbak még az egereket is a bungalóban. Sokkal több hasznuk van, mint egy-két macskának. Mondtam is a Leenek, hogy veszünk egyet és otthon szabadon engedjük a lakásban.

A sziget olyan volt, mint egy szafari park. Láttunk gibbont a fán és azt kell mondjam, hogy nagyon aranyos kis majomfajta, úgyhogy öcsémnek ki kell, hogy gondoljak egy új becenevet. Első este sikerült teli talppal rálépnem egy nagy varangyos békára. (Mexikóma béka) Második nap láttunk egy kigyót az avarban, de a hét fénypontja a harmadik nap volt amikor is hatalmas kiabálásra lettünk figyelmesek. Az étterem konyhájában egy király kobrát talált az egyik alkalmazott. Lett nagy riadalom, mert ez a világon az egyik legveszélyesebb. Szétdöntötték az egész konyhát mire jó 20 perccel később egy drótos bottal sikerült megfogni a kigyót. Mikor kihajitották az udvarra, fél bele már kifordult a dróttól, de még mindig támadóállásban volt. 170 cm volt a dög. Aznap este megfőzték és - Anyu kapaszkodj - mi is ettünk belőle. Állitólag olyan ize van, mint a csirkének... ja persze, mindenki minden furcsára azt mondja, hogy csirkeizű. Szerintem gusztustalan, sötét, zsiros és rágós húsa van. Egyszer kipróbáltam, de tuti nem fogok az étteremben kigyópörköltet rendelni.

Tudtátok, hogy a tenger tele van szabad szemmel nem látható planktonokkal amik sötétben ha az ember megpaskolja a vizet világitanak? Én korábban a Leonardo di Caprio féle A part cimű filmben láttam, de azt hittem, hogy ez hollywoodi túlzás. Gyönyörűek, olyan mintha apró világitó tündérkék lennének a vizben... esküszöm, hogy józanok voltunk, csak narancslevet és Sprite-ot ittunk. :)

Láttunk rengeteg halat, rákot és vizi uborkát. Lee horgászott és fogott egy gülűszemű tintahalat. Aznap este abból kellett ennem. Megmondtam nekik, hogy ha holnap megint fognak valami gusztustalant én már nem fogok abból is enni. Szerencsére senki nem fogott semmit, se kigyót, se tengeri dögöt.

A szigeten töltött nyolc nap pihenéssel telt. Kiolvastam négy könyvet. Múlt héten megünnepeltük a húsvétot ugyanis senki nem tudta megmondani mikor van húsvét és mi múlt hétre tippeltünk. Lee meg is locsolt múlt hétfőn. Most jöttünk rá, hogy csak ezen a héten van húsvét úgyhogy most örül, hogy megint leborithat egy flakon vizzel. Hogy milyen locsolóverset mondott? "SÜN!"
Boldog húsvétot mindenkinek!

3 comments:

Anonymous said...

Boldog husvétot nektek is ! Hát de gyönyörű helyen voltatok már megint. Na de jó ,hogy megettétek azt a fránya kígyót és nem az evett meg benneteket. de mindent kikell próbálni és meg kóstólni. Ez most olyan hely volt,hogy nekem a kéklagúna című film jutott az eszembe. Ítt aztán lehet pihenni ,kikapcsolódni ,a világvégén voltatok,kár,hogy az ember,ha beteszi a lábát oda is ,akkor vége az idilnek. A Lee,hogy rászokott a locsolásra,mikor náluk ez nem is szokás,na most én is megyek időben aludni,mert reggel leelőzöm az aput a felkelésben ,külömben az ágyból önt ki. Sok puszi . Ilyenkor(ünnepekkór) mégjóbban hiányoztok!

Csinyó said...

Én tegnap sloß Schönbrunn-ban voltam,ehhez képest az uncsi.Bár ott is volt éppen elég állat :D
Eri Te 1 hero vagy,én 2. nekifutásra sem tudtam magamba tuszkolni a kínai kajáldában a tintahal karikákat!!!Szerintem pont olyan mintha a hajgumidat rágcsálnád...Természetesen nálunk 10°van és viharos szél,eső...Kellemes ünnepet :)

Agi said...

Sziasztok!

Hat mar vartam a beszamolot errol a szigetrol,gondoltam,hogy jo lesz!
A kepek alapjan gyonyoru es szerencsere meg erintetlen;ahogyan irtatok nem sokaig,sajnos. :-(
Mar regen irtam,de mindig olvasom a kalandos beszamolokat!A Ferivel mindig vadasszuk az ujabb iromanyokat.Tegnap kerdezte,hogy nem latogatjuk-e meg mi is azt a szigetet.Tenyleg meseszep!!!
A Lee nagyon ugyes pecas es orulhet,hogy a barracuda nem ismerkedett testkozelbol,mert nem tul baratsagos,szeret harapni. :-))
Londonban minden a szokasos,nem sok minden tortenik.Ugy nez ki itt is vegre tavaszodik,vegre!Kemeny 12-15 fokok repkednek,de legalabb nem esik!
A hugom ferje nem regen uzent,hogy elindultak szulni,igy ha minden igaz,holnapra mar nagyneni leszek. :-))
Tovabbi jo utazgatast!!Erezzetek nagyon jol magatokat!!
Puszi,Agi&Feri