Friday 16 April 2010

Üdvözlet Vietnámból

Üdv mindenkinek Vietnámból egy gyors bejelentkezés erejéig. Tegnap 13 órás buszút után a kambodzsai tengerpartról megérkeztünk Ho Chi Minhbe, vagy Saigonba ahogy a helyiek a mai napig hivják a várost. Mint emlitettem tegnap ünnepelték Kambodzsában az új évet ami azt jelentette, hogy a fél ország másnapos, vagy még részeg volt. Ahogy a buszunk kifordult az állomásról 5 perc múlva elütött egy motoros gyereket aki a semmiből előbukkanva egyszer csak kifordult a busz elé. Az első sorban ültünk és hallottam ahogy a busz összetiporja a robogót. Azt hittem a gyereknek vége, de valami csoda folytán egyben maradt. Persze jöttek a rendőrök helyszinelni és buszt kellett váltanunk, de szerencsére még igy is elértük a csatlakozást Phnom Phenben. Az úton sajnos nem egy balesetet láttunk. Úgy látszik itt nem hallottak az iszik, vagy vezet dilemmáról. Ráadásul úgy tűnt, hogy egész családok utaztak a robogókon, kocsikban tegnap. A traktorok platója fullra volt tömve. Nem nagyon van helyközi járat, igy tuti, hogy a traktor szállitja az embereket ami általában 40-50 emberrel megpakolva közlekedik. Az egyik kombi autó annyira meg volt tömve a családtagokkal, hogy a papagáj és a kalitka már csak kivülre fért fel. Mellette meg a malacot vitték motoros utánfutón.

Este megérkeztünk Saigonba. Hihetetlen a közlekedés. Olyan, mintha 24 órás motoros felvonulás lenne. Kész művészet átmenni az egyik oldalról a másikra. Futni nem szabad, mert akkor tuti elütnek. Szép lassan kell közlekedni és akkor a sok motoros kikerül. Már egész belejöttünk.

Képet most nem töltök fel. Holnap megyünk a háborúból megmaradt alagútakat megnézni. Utána meg a Mekong deltához. Ma szerencsésen kificamitottam a bokámat, úgyhogy nem lesz sok futkozás nekem. A Gibbonnak tuti eszébe jut, hogy "Megyekredhotchillire". :)

2 comments:

Anonymous said...

Sziasztok! Sajnálom,hogy a bokád megint kiment.Valamivel "DRÓTOZD ÖSSZE ",hogy ne tudjon dagadni.Na ide is elmennék én is.Ez a sokat szenvedett nép nekem nagyon szimpatikus. Meg a magasságommal én nem is tűnnék ki nem úgy mint ti. A Viki szerint "a felnőttek között szerintem nénje ,te vagy a legkisebb.Ez az én véleményem." A Mekongdeltáról is küldj képeket ERIKA! Mi az a sok gyíkféle a Lee bloggján? Jól elárasztottak benneteket,én nem lennék velük egy fedél alatt az biztos. Várom a további írást,vigyázzatok magatokra puszi.anyu

Csinyó said...

Üdvözlet!Szép a környezet,de azok az állatok....A bokád biztos jubilál :) érzi hogy közeleg a VOLT feszkó!Indákból-liánokból csináljatok olyan magas szárú "szandált" mint pl a Bulgárok hordanak,az tartaná a bokádat :)Mert ide most nem tudunk érted menni ...