Thursday 10 November 2011

Elefántok a nemzeti parkban

Első este láttunk három elefántot tőlünk pár méterre a tóban ami hatalmas nagy élmény volt. Ekkor még nem tudtuk, hogy másnap még ennél is közelebb kerülünk hozzájuk.
Reggel fél 10-kor mentünk be a parkba, a kijelölt utakon vezettünk vagy 2-3 órán keresztül. Láttunk rengeteg antilopot, zebrát, varacskosdisznót, teknőst, szines madarakat és bivalyt, de valahogy sehol se találtunk egyet se az 550 elefántból ami itt él.

Etetés


Teknősök akcióban




Már 12 után volt, kezdett egyre melegebb lenni, éhesek voltunk és arra gondoltunk, hogy visszamegyünk a központba amikor a tó felé vettük az irányt ahol a három fiút láttuk tegnap.

Pár kilóméterről már láttuk, hogy mindenhol kis barna pontok vannak a hegyoldalban. Nagyon izgatott lettem. Gyorsan a tóhoz hajtottunk és láss csodát amerre a szem ellát mindenhol elefánt! 70-et számoltam. Hát ezért nem találtuk őket egész nap, mert mind a tó köré gyűlt. Volt olyan hangzavar, spriccelés, trombitálás, locsolás, ilyet állatkertben még nem láttam. Ott szerencsétlen elefánt általában a sarokban gubbaszt és unatkozik. A szabadban órákig el lehetne őket nézni.

Úton a tóhoz



Elfáradt az ormányom

A fiúk többsége megint a vízben bohóckodott, a lányok inkább a közeli bokrokat rágcsálták.





Akció indul




 Kedvencem volt az a két fiú elefánt akik egyfolytában az agyarukkal egymást lökdösték, hülyéskedtek, de mindig odajött egy öregebb elefántbika, nem csinált semmit csak a fiúkra nézett és azok egyből abbahagyták a lökdösődést. Tisztára mintha az Aput láttam volna a Lackóval és a Sumérral. :)




Estefelé újra kijöttünk ehhez a tóhoz és megint találtunk jó pár elefántot a környéken. Leparkoltunk és az autóból néztük őket. Mellénk parkolt egy másik autó is keresztbe. Az elefántok fürödtek, ettek, mi 10-20 méterre lehettünk tőlük. Ekkor egy csapat lány elefánt elindult az autónk felé, én alig mertem levegőt venni. Hiába ültünk az autóban, a Chevrolet Aveonak nem sok esélye lett volna a legnagyobb szárazföldi emlős 6 tonnájával szemben. Szerencsére a csajok találtak egy utat az autó mögött és ott szép lassan elvonultak. Ezután a fiúk csapata is megindult és ők nem voltak olyan okosak, mint a lányok, közöttünk és a másik autó között akartak átmenni, ekkora testtel ez pedig kicsit nehézkes. Látták, hogy nem férnek át és mind ott maradt a mi autónk körül. Egy elől, a szélvédőn keresztül nézett minket. Én annyira féltem, hogy fel se mertem nézni rá. A bérelt autón volt 60 ezer Forint önrész, gondoltam öreg ha most bekopogsz az agyaraddal akkor ugrott 60 rugó. Két másik bika elkezdett közvetlenül az autó mellett játszani, egymást lökdösték az agyarukkal. Itt már teljesen bepánikoltam, bele se akartam gondolni mi lesz ha az egyik nekiesik az autónak. Lee kitalálta, hogy elindítja az autót és gyorsan kitolatunk onnan. Én attól féltem, hogy megijednek a motor hangjától, levegőt se mertem venni. Lee indított és meg is ugrott a két játszadozó elefánt. Gyorsan hátratolatott, de a kijárathoz vezető úton egy másik elefánt állt keresztben, így gyorsan egy másik úton kellett menekülnünk. Megnéztem a térképen és 28 km-re volt a kijárat ezen az úton, 25 percünk volt 18:30-ig, hogy kiérjünk a parkból mielőtt bezár és 40 km/h a megengedett maximális sebesség. Nem részletezem, valamilyen csoda folytán sikerült 18:29-re a kijárathoz érnünk, már behúzták a vaskerítést, mi voltunk aznap az utolsók akik elhagyták a parkot.
Elefánt az autónk mellett
Néha egész közel jönnek

Néhány érdekes dolog ezekről a csodálatos emlősökről:
Kislány és kisfiú
  • Az afrikai elefánt füle nagyobb, mint az ázsiaié. Sokan azt mondják, hogy a füle Afrika kontinensre hasonlít míg az ázsiai elefántok füle India formájú. 
  • 22 hónapig vemhesek.
  • Az újszülött átlagosan 105 kilóval születik.
  • A tehenek nagy csoportban élnek egész életükben a többi lány rokonnal, anyukával, nagymamával és a legidősebb tehén vezeti a csoportot.
  • A bikák tinédzser korukig maradnak a tehenekkel utánna sokszor egyedül kóborolnak, csak a párzás idejére csapodnak a tehenek csoportjához majd otthagyják őket.
  • Rendkívül jó a memóriájuk, intelligensek.
  • Akár 70 évig is elélnek. A legtöbb azért pusztul el, mert kihullik a foga, nem tud enni és egyszerűen éhenhal.
  • Emlékeznek az elhullott társukra és gyászolják is őket, néha évekkel a haláluk után is.
  • Az elefánt csorda sokszor halott társuk körül köröz vígasztalhatatlanul. Kis idő múltán, mikor felismerték a halál tényét, gallyakat és fűcsomókat helyeznek a tetemre. 

No comments: