Wednesday 9 November 2011

Első este az Addo Elefánt Nemzeti Parkban

Fokvárostól 800 km-re található Dél-Afrika harmadik legnagyobb nemzeti parkja, az Addo Elefánt Nemzeti Park 180.000 hektáros területen. A parkot 1931-ben nyitották meg 16 elefánttal. Ma több mint 500 elefánt, 7 oroszlán, több kafferbivaly, fekete orrszarvú, rengeteg zebra, antilop, hiéna és más kisebb állat él itt.

3 éjszakára foglaltunk szállást a park központjában, hogy legyen időnk autóval bejárni ezt a hatalmas területet. Már fél évvel előtte interneten lefoglaltunk egy szafarisátrat és szerencsénk volt, mert pont az utolsót sikerült elcsípnünk. Főbb szezonban (december, január) sokszor már egy évvel előre le kell foglalni a szállást. A szafarisátornál nem Volt fesztiválos sátrat kell elképzelni. Fából épített talapzaton áll, volt egy kis teraszunk, hűtő, szekrény, áram, rendes ágy és székek. Előttünk volt egy tó ahová az állatok lejártak inni. Mielőtt Anyu megijedne, a park maga, ahol az állatok vannak körbe volt kerítve így nem tudott az elefánt bejönni a sátorba.

Sátrunk

Ahogy megérkeztünk, a sátrunk teraszáról meg is láttuk az első elefántot a távolban. Hatalmas élmény volt. Kicsit később a bokrok között felbukkant egy újabb egész közel hozzánk.

Elefánt a teraszról

Első este befizettünk egy 2 órás dzsip szafarira, hogy az idegenvezetővel megnézzük, hogy mi vár ránk a parkban. Legközelebbi szafariélményem az ausztriai Gansendorfi Safari Park volt ahová általánosban mentünk osztálykirándulás keretében és ez inkább hasonlított egy állatkerthez, mint egy igazi parkhoz, szóval fogalmunk se volt, hogy mi vár ránk a kerítésen belül.
Ekkora területen sokszor lutri, hogy látunk-e állatot, vagy sem. Reggel és naplemente környékén van a legnagyobb esély arra, hogy előjönnek a bokorból. Saját autóval megy be az ember, kap egy térképet erről a hatalmas területről és arra autózik a kijelölt utakon amerre akar. Napokat el lehet itt tölteni.

A legelső állat egy sakál volt amit egy kis tó közelében láttunk.

Rövidesen feltűnt egy varacskosdisznó, majd kicsit később megláttunk három antilopfélét, kudut egy bokorban. Az idegvezető elmondta, hogy a kudukat vadásszák Dél-Afrikában ezért sokszor a vadászszezon ideje alatt több ezer illegális, emigráns kudu ugrik be a park 3 méter magas kerítésén keresztül, hogy itt biztonságban legyenek. Mivel hatalmasat tudnak ugrani ezért sokszor a kuduk ki-be járnak. Kell is a sok antilop a parkba, mert az oroszlánok fejenként évi százat kapnak el és esznek meg. A parkban nem etetik az állatokat, természetes módon füvet, bokrot, vagy egymást eszik meg.

Varacskosdisznó
Kudu
Egy másik antilopféle, red hartebeest
Kudu hatalmas aganccsal

Láttunk egy pár zebrát akik csak ettek, szép, de elég unalmas állatok.

Zebra és varacskosdisznó
Feketén fehér vagy fehéren fekete?

Zebra

Kicsit később egy tóhoz vettük az irányt és találtunk három fiatal fiú elefántot akik éppen a vízben játszottak. A parkon belül az elefántok egymás között szaporodnak ezért úgy alakult, hogy csak a fiúknak van agyaruk, így könnyű a nemeket megkülönböztetni. Az elefántok mindig víz közelében maradnak, mert ha nagyon felmelegszik a levegő akkor ide jönni fürödni és inni. Ez a három hím ugyanúgy játszott a vízben, mint a tinédzser fiúk nyáron a tónál. Egymást lökdösték, két lábbal egymás hátára álltak, spricceltek, jól érezték magukat és nem törődtek semmivel.

Három elefánt a vízben

Játszanak a fiúk
Az úton visszafelé még láttunk egy orrszarvút egy bokorban, de annyira félős volt, hogy nem mert előjönni megmutatni magát. Aznap este kudupörköltet ettem az étteremben. Nagyon hasonlít az íze a szarvashoz, finom volt, de ez a kudu nem a parkból volt, itt nem vadásszák őket.

1 comment:

Anonymous said...

ÖRÖMMEL OLVASOM ÚJRA AZ ÍRÁSODAT ERIKA . Megint Gyönyörű helyeken jártatok . Puszi, majd írok. Anyu